tisdag 28 december 2010

iPhone 4

Jag har bestämt mig, jag ska ha en iPhone 4. Bestämde mig för några timmar sedan faktiskt. Men nesligt nog fick jag veta, precis när jag skulle beställa, att abonnemanget jag har nu har bindningstid. "just ja, för 3 månader sedan trodde jag ju aldrig att jag skulle köpa en mobil med studentrabatt, då var jag helt inne på spåret att jag för alltid skulle köpa mina mobiler kontant för att jag hatar att vara fastbunden" - tills jag insåg att det blev jäkligt mycket billigare i detta fallet.

Dessvärre var det för sent för att ringa kundtjänst när jag insåg det, så det får bli det första jag gör imorgon!

Så länge kan jag sitta här och roa mig med att designa skins, för jag tänker ha en individuell iPhone. Gillar inte att vara som alla andra, men vill telefonen så prompt vara det på insidan, så får väl jag ändra utsidan då! Inte mig emot ;D

Hur snyggt hade det inte varit liksom? :D
(egendesignat, med bilder snodda från google haha, på gelaskins.com .. som har tillverkning i canada - så det lär kosta en slant att få hem något därifrån, men det kan det ju vara värt ^^,)

Och för alla som funderar över en liten motivering, så kan jag väl förklara varför jag valde iPhonen över Galaxy S'en. För jag var helt såld på den först.. efter en bild i tidningen.. för att den liknade en iPhone 3GS. Jag ska inte neka till att jag fortfarande tycker 3GSen är snyggare än 4an, men för en gångs skull kanske man ska ge det lite djupare funderingar än hur den ser ut på utsidan.Och det jag tycker är allra viktigast med en mobil är att den inte laggar, absolut inte minsta lilla, att den har en bra kamera, och en bra skärm. Vad jag kunnat observera är att det är liiite bättre flyt när man letar sig runt i iOS än i androids froyo, och den lilla skillnaden var tillräcklig för att jag skulle tänka på den första gången jag pillade på en livs levande Galaxy. Det var nämligen roten till alla mina funderingar. Den verkade perfekt. Men när man pillade på den, så var den inte som en dröm i responsen. Och min enda referensram då var min brors 3GS, för då hade jag inte en tanke på någon iPhone. Har aldrig gillat företaget bakom dem. Kameran har jag också utvärderat genom att studera jämförelser på youtube, och iPhonen vinner helt klart där. Skarpare bilder, mer detaljer. Kanske lite både gråare och för färgstark på sina ställen, men helhetsintrycket var ändå att iPhonen var klart bättre. Sedan det där med skärmen då, det verkar ju lite motsägelsefullt att föredra en iPhone när galaxyn har s-amoled. Fast ändå inte. Har sneglat på videor som jämför bildkvalité när man kollar på film, och har pillat med båda två numera. Svartare svart och starkare färger har galaxyn. Men högre upplösning har iPhonen. Och är det något som ger mig huvudvärk så är det dålig upplösning/grafik. Roten till många huvudvärker för min del, när man ser på film eller sitter vid datorn allmänt och ser på något med halvkass kvalitet. Och retinaskärmen är inte dålig den heller. Mest är det en fråga om personligt tycke och smak, visst ser iPhonen gråare ut i jämförelse, och galaxyns färger är helt otroliga, men iPhonens skärm tycker jag ändå verkar vara den som återger verkligheten bäst. Den är nog lite gråtrist den med. För vad jag sett faller vissa ljusa snarlika färger bort på galaxyns skärm där de inte gör det på iPhonen .. :)

Egentligen är det två lika bra telefoner, om än på olika sätt. Instängdheten med en iPhone är inte det som lockar mest precis, man vill ju kunna göra sin telefon personlig. Men än så länge tilltalar de andra aspekterna nämnda ovan mer än att kunna flytta runt saker exakt som jag vill. Och iPhonen fungera mer felfritt, med mindre småpill och så vidare för att optimera saker och ting. Tvilvar dock inte på att google med android är på väg att komma i kapp och gå om apple inom en snar framtid, så om några år tror jag det självklara valet för mig lär bli en android. Bara inte riktigt än :)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP