fredag 17 december 2010

Lycka!

"Som en chalmerist på sitt första jullov" - borde bli en godkänd metafor helt och hållet i klass med "som en kalv på grönbete"

Livet leker just nu - jag hade min sista tenta innan jul i förmiddags, så just nu har jag jullov. På riktigt. Helt sant. Ända till den 17e Januari. Känns som jag fått så mycket fritid så jag vet inte vart jag ska ta vägen, jag går i atomer!
Sedan gör det ju inte saker och ting värre att ha fått högsta betyg på den svåra delen av duggan i kemi i måndags, den andra delen blev jag också godkänd på men ändå, jag fick högsta betyg på en dugga om termodynamik och jämvikter. Speciellt termodynamiken är jag lycklig över. Tycker sånt är svårt. Men jag lyckades :D
Dessutom, vilket är en annan stor källa till förnöjsamhet just nu, tror jag att jag klarade tentan i Analys och Linjär Algebra B imorse. Enligt mig själv när jag kollade facit var jag väl över marginalen, men den läraren sägs vara sträng med rättningen så man vet ju aldrig.. men jag tror jag precis passerar g-gränsen även med stränga ögon ^^

Men jag har jullov gott folk, ett jullov som jag verkligen förtjänat - och som jag ska göra allt som står i min makt för att njuta av fullt ut ^_^

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP