söndag 26 oktober 2008

Högskoleprovet avklarat!

Så då vart det skrivet. Skitjobbigt för hjärnan ju!

Vart helt slut i huvudet när jag kom hem, speciellt DTK var skitjobbigt, men NOG ägde jag på! ;D

I vilket fall, och så in på textteve för att kolla mina svar mot facit, och upptäcker att jag har 20 fel.
Alltså 102 rätt av 122.
Läste att något år låg gränsen mellan 1,7 och 1,8 precis mellan 100 och 101, så enligt det året skulle jag få 1,8.
Men detta året kan det ju vara annorlunda. Jag får skippa förväntningarna och sura över mina resultat istället.

Såhär gick det:
NOG: 20/22
ELF: 19/20
ORD: 32/40
LÄS: 16/20
DTK: 15/20

De två sista skrevs efter lunch. Och jag visste det! Jag har alltid vetat det om mig själv! Efter mat så blir jag så fruktansvärt trött och kan inte tänka lika bra! det visade ju sig med..

Det mest irriterande är att min kompis som också skrev det fick 17 fel. Och jag fick 20. Gick direkt in i depression när vi diskuterade provet efter och fick veta det.. Men nu har jag hämtat mig. Jag har 102 rätt, hon har 105 rätt. När det är så många poäng så känns 3 i skilje inte så mycket att väsnas om. Möjligtvis att det kan göra att hon får 0,1 högre än mig.

Men samtidigt läste jag att folk med högsta betyg i nästan allt kan få runt 1,0 medan folk med t.o.m. vissa ig och mest g kan skriva 2,0. Så nu ska jag inte känna mig dålig.
Bara ca. 15% får ju över 1,5, och det är jag nog definitivt över.
Hoppas jag. Men jag ska inte ropa hej förrns jag är över bäcken.

Nåja, nu är det över i alla fall!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP