måndag 28 februari 2011

Kassör!

alltså, hur ballt är det inte? :D Jag ska vara kassör i en förening, på riktigt! Har just läst igenom dokumentet med all viktig information som kassören innan mig skrivit, och jag är aspepp nu! Massa ansvar, som jag är helt övertygad om att jag kommer klara av med bravur, och så verkar jag ha jättemycket skoj att se fram emot! ^^

För er som inte är så insatta i Chalmerslivet ska jag kanske ta och förklara lite.. :)
Föreningen jag har blivit invald i kallas HÄKS och är den förening som arrangerar pubrundorna - som går av stapeln 2 gånger per termin på hela chalmers! Jag går ju alltså på kemisektionen, och HÄKS är kemisektionens PR-förening, vilket innebär att vi håller pub i kemisektionens sektionslokal (jösses vad många gånger jag skrivit "sektion" nu xD). På andra sektioner håller motsvarande sektionsers PR-föreningar i pubar samtidigt, vilket gör att alla chalmerister kan vandra runt mellan olika pubar över chalmersområdet och ha allmänt trevligt :) Fast jag är kassör, så jag ska då inte vandra runt - jag ska hålla koll på pengarna! ^^ ..och självklart stå i baren och servera alkohol till törstande chalmerister ;)
Utöver pubrundorna arrangerar vi också andra trevliga saker på sektionen, med målet att stärka sektionsandan - såsom kanske våffelkvällar/filmkvällar/picknickar/sittningar och andra skoj saker vi kan komma på att vi vill göra :D

..sen är ju en liten hake att varken jag eller ordföranden får ta vår examen om inte bokföringen blir godkänd.. xD Men de övriga jag kommer ha med mig i HÄKS detta året verkar vara vettiga personer, och jag har inga tvivel om att vi kommer göra ett asbra jobb :D

ett HÄKS från tidigare år (skäms på mig att jag inte vet vilket år!!), snart har jag också sådär snygga gröna hängslen ;D

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP