torsdag 26 april 2012

Schemat för en föreningsaktiv chalmerist

Tänkte erbjuda er en liten inblick i hur mina dagar ser ut egentligen (aka: varför man inte har tid för fritid när man går på Chalmers).

Ta som exempel idag:
10.00-11.45 Träna på F&S
12.00-12.40 Lunchmöte med förra kassören i kemisektionens styrelse (jag är nuvarande) för att få kläm på hur man deklarerar för sektionen
12.45-18.00 Koda matlab like a Bau5, och knäcka koden till en modell över en hel industriell process där metanol framställs ur kolmonoxid och vätgas. (okej hela koden skrevs inte idag, men tänk då hur mycket arbete som måste läggas ned på det! Jag är utnämnd till matlabsnillet i gruppen, så jag är som potatismos i huvudet nu..)
18.05-18.20 Hemfärd
18.20-18.50 Välförtjänt kort paus med spel/reddit/FML/facebook/osv på mobilen
18.50-19.20 Äta macka och ringa pappa för att koordinerea jobbet i nästa vecka med farmors födelsedag
19.20-19.45 Borttappad tid (är förfärad över att jag kan kartlägga min dag så precist i övrigt)
19.45-20.10 Laga mat
20.15-20.25 Äta maten
20.25-21.00 Ta reda på bokföringsuppgifter från mitt förra kassörsår i en annan förening, mejla resterande kassörer som satt samtidigt som mig och påminna om att jag vill ha deras resultatrapporter, meddela firmatecknare i styrelsen att jag behöver träffa dem imorgon och få deklarationen underskriven, samt mejla saker angående min förra bokföring till den nya kassören i den föreningen.
21.00-21.15 Blogga

Förhoppningsvis avslutet på kvällen:
21.15-21.40 Vika ihop tvätten som står ivägen för TVn.
21.40-22.10 Plugga lite
22.10-22.40 Koppla av lite vid TVn
22.40-23.00 Planera vad jag behöver till imorgon, göra mig i ordning, gå och lägga mig.
23.00-06.15 SOVA.

.. sen är det på´t igen :P

Imorgon har jag lektioner 8-12, ska hinna med att informera en klass i en rast, träffa firmatecknare på lunchen, fila mer på det enorma matlabprojektet som har deadline 17.00 imorgon, samt jobba som läxhjälp 16.30-18.00.

Håhåjaja, som jag sa, man har inte mycket fritid inte. Förhoppningsvis hinner jag laga god mat på eftermiddagen imorgon i alla fall :)


Bild av hur det kan se ut när man jobbar i matlab (för alla er som inte går på chalmers och själva fått kontakt med djävulens verktyg :) ) Inte min bild dock, snällt lånad från googles bilder..

1 kommentarer:

Anonym,  2 maj 2012 kl. 04:17  

Hej Hanna!
Jag är en tjej som läser naturvetenskap i 2a ring. Vi ska börja med vårt projektarbete och jag har funderat på att göra ett projektarbe med egen hårfärg. Jag började googla lite och då hittade jag dig! Jag läste att du hade skrivit i Hamsterpaj.net att du och din kompis gjorde egen hårfärg, så jag har ett par frågor tll dig:
Hur var det att göra egen hårfärg?Lätt/svårt
Var fick ni all information ifrån?
Hur förstod du kemin bakom det hela och hur kom du fram till det?
Vilken hårfärg gjorde ni?
Vad fick ni för betyg?
Ska jag satsa på det?
Det hade varit jätte snällt om du svara på mina frågor, du kan även svara till min Email Foffoo_@hotmail.com, det hade betytt så mycket.
Tack!

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP