fredag 13 april 2012

Nya saker till lägenheten!

I onsdags tog vi en tur till IKEA och handlade upp alla våra surt förväravade studentslantar på en total upprustning av min soon-to-be jättetjusiga lägenhet :D

Svängen gjordes för övrigt med nya bilen, som jag kanske också borde berätta om. Min syster ringde mig för några veckor sedan och undrade om vi ville ha en bil. Efter lite övervägande bestämde vi oss för att ja, det vill vi nog faktiskt. En Ford focus från -99 blev det, och allt vi behövde betala var kamremsbytet! :D Så nu har vi en liten blå/grön söt sak stående där ute på parkeringen. Underbar att köra är den i alla fall. Sjukt fint för att vara en första-bil. Och såhär ser den ut:

Ptja, en del av den i alla fall. Bjuder på mig och Tommy så söta vi är klädda i regnställ för att tvätta bilen innan vi körde hem den.
 Men åter till IKEA. Vi köpte så mycket som; nytt köksbord + 4 stolar, hörnbord till hallen, avlastningsbänk till hallen, skohylla, jättestor tv-möbel/hylla/förvaringsskåp, skrivbord, två skrivbordsstolar, skrivbordslampa och lite andra dekorationslampor, massa tygblommor + en vas till dekoration på hörnbordet i hallen, plus en massa andra små trevliga saker som behövs för att se till att inredningen känns komplett. Allt vi köpte var i svartbrunt mörkt trä. Riktigt najs :D

Än så länge är bara ca. hälften uppmonterat, och vi ska försöka sälja vissa gamla möbler, som tv-bänken, skrivbordet + hurts och ett skåp som Tommy hade med sig. Därför dröjer resten lite. Men jag kan ju visa hur köksbordet ser ut:
Uppdukat för lite kvällsfika igår kväll :) Alla mina svart/vit/röda detaljer gör sig så mycket bättre nu när man har möbler i rätt färg :D




PS. Jag verkar ha en dubbelgångare uppe i norr. I alla fall om man ska tro kommentaren till mitt förra inlägg. För inte var det jag som gjorde högskoleprovet för några veckor sedan i alla fall.. :P

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP